Framo

an Alfa Laval brand

TEAM 175: Precision Bijscholingen in gesprek met Paul van den Bergh, Framo Nederland

“De Roparun, iets om bijzonder trots op te zijn!”

Een Roparun team sponsoren, waarom?

“Wij, Framo Nederland, zijn een relatief klein service station van Framo AS in Noorwegen. Tot voor kort deed Framo Nederland weinig aan sponsoring. We hebben als management in 2017 de wens uitgesproken om een aantal kleinschalige sponsorprojecten per jaar te doen, met als doel ‘sport voor kinderen’ te faciliteren. In die lijn hebben we het afgelopen jaar een waterpoloteam gesponsord en het jaar ervoor een voetbalteam.

En nu de Roparun… “Precies! Toen Wim en Hans (loper en fietser) het verzoek voor sponsoring bij ons neerlegden, waren we in eerste instantie terughoudend omdat het niet leek aan te sluiten bij onze sponsorfilosofie. Maar wat blijkt… na ons te hebben verdiept in het Roparun concept en de fantastische projecten, welke met jullie sportieve actie worden gesteund, hebben we als Framo Nederland BV besloten om ons aan de Roparun 2019 te verbinden”.

En? “Wij zijn er ontzettend trots op dat wij als sponsor mee kunnen helpen met het realiseren van projecten binnen de palliatieve zorg. Ongewild is vrijwel iedereen een ‘stakeholder’ wanneer we het over kanker hebben. Iedereen kent wel iemand met, of is iemand verloren aan. Kanker is namelijk helaas nog steeds doodsoorzaak nummer 1 in Nederland. Met name het feit dat het voor veel mensen een slopende ziekte is, met een langdurig en pijnlijk traject, maak het zo’n nare ziekte. Het doel ‘leven toevoegen aan de dagen, waar geen dagen meer toegevoegd kunnen worden aan het leven’ is zó belangrijk! Het draait om de kwaliteit van leven!”.

Hoe zou je de Roparun omschrijven? “Als een fantastisch sportief evenement, waar met de sportieve inzet van vele honderden vrijwilligers aandacht gevraagd wordt en geld wordt ingezameld voor mensen met kanker. Dat op zich is al een prachtig goed doel! En nu met onze twee collega’s, Wim en Hans, die zich gecommitteerd hebben aan dit evenement, maakt het sponsoren van dit evenement éxtra bijzonder. Uit sportief oogpunt zou ik de Roparun omschrijven als een ‘monsteronderneming’. En zeker iets om trots op te zijn!

Zelf meedoen? “Ha, de ervaring lijkt me fantastisch. Maar op dit moment pas ik voor de uitnodiging, echter… je weet maar nooit…”.